Cardul de energie va fi utilizat direct de acasă. Ministrul Marcel Boloș: „Beneficiarii vor putea să achite și online facturile la utilități”

Eduard Turcu

Guvernul României a adoptat în cadrul ședinței de astăzi o ordonanță care prevede posibilitatea ca beneficiarii cardurilor de energie să transmită documentele necesare efectuării plăților prin intermediul unei aplicații informatice, pusă la dispoziție de Compania Naţională Poşta Română.

Poşta Română va asigura funcționarea aplicației electronice, respectiv preluarea documentelor, prelucrarea acestora, efectuarea plăților către furnizorii de energie și apoi informarea beneficiarilor de sprijin. 

„Deși avem încă pași importanți de făcut în ceea ce privește digitalizarea, datele arată că în anul 2021, circa 8 din 10 dintre gospodăriile din România aveau acces la reţeaua de internet de acasă. În mediul urban, 86,9% dintre gospodării sunt conectate la internet, iar în mediul rural doar 73,1% dintre gospodarii. Prin prevederile adoptate astăzi și tot cu sprijinul Poștei Române, simplificăm mecanismul de efectuare a plăților de către beneficiarii acestui tip de sprijin.

Va fi o aplicație prin care se vor putea încărca și transmite electronic documentele necesare plății: cartea de identitate, cardul de energie și factura doveditoare a datoriei față de furnizorul de energie. Măsura asigură accesul nediferențiat și șanse egale pentru toate persoanele vulnerabile care beneficiază de sprijin pentru cheltuielile cu energia. Cei care nu se vor descurca să plătească online și au probleme în ceea ce privește deplasarea vor putea să apeleze direct la poștași, care vor avea în permanență cititoare optice și plata sa va efectua pe loc”, a declarat ministrul Marcel Boloș.

Termenul de soluționare al unei cereri va fi de 5 zile, iar comunicarea informațiilor privind validarea documentelor și transmiterea documentelor doveditoare ale efectuării plații se vă face pe adresa de e-mail a beneficiarului.

Mai multe detalii aici.

sursă: mfe.gov.ro

Distribuie articolul