Consiliul Județean Bihor a aprobat indicatorii tehnico-economici actualizați ai drumului expres Arad – Oradea

Paul

Consiliul Județean Bihor a aprobat în cadrul unei ședințe indicatorii tehnico-economici actualizați aferenți drumului expres Arad – Oradea. Tronsonul va avea o lungime de 138 de km și investiția totală a proiectului este de 11.7 miliarde de lei. Drumul expres va avea 86 de poduri și pasaje.

„În Oradea este cel mai important nod rutier din județul Bihor, având două direcții principale, respectiv legătura cu Sântandrei și drumul expres care pleacă spre Arad, printre Sântandrei și Oradea, spre localitatea Livada. Asigură, de asemenea, legătura cu Oradea și zona metropolitană, pe axa Sântandrei – Giriș – Toboliu. Al doilea element important este zona de la Salonta. Există un nod rutier care este situat la intersecția dintre drumul expres și drumul județean 795 de la Salonta înspre Tinca, iar pentru a evita tranzitarea Municipiului Salonta de către cei care vin, de exemplu, dinspre Arad, s-a aprobat un drum de legătură.

Un alt nod rutier important este joncțiunea cu drumul expres din Ungaria spre Békéscsaba, cei aproxiamtiv 10 km, unde se va amenaja un punct de trecere a frontierei și o parcare”, transmite Ilie Bolojan, președintele administrației județene din Bihor.

Lucrările aferente proiectului vor fi împărțite în trei tronsoane: Oradea – Salonta, Salonta – Chișineu Criș și Chișineu Criș – Arad. Durata de execuție este de 24 de luni.

„De anul viitor vor începe efectiv lucrările și la drumul expres Arad – Oradea. După finalizarea tronsonului de la Oradea la Salonta, acest nod strategic va deveni operațional, în vara anului 2026.

Infrastructura majoră în curs de dezvoltare va asigura conectivitatea strategică în vestul României pe culoarul nord – sud și conectarea Oradiei și județului Bihor la rețeaua europeană de autostrăzi”, adaugă Ilie Bolojan.

Sursa: Consiliul Județean Bihor

Distribuie articolul