De 30 de ani, locuitorii comunei Toporu, dar și cei care folosesc ruta Giurgiu-Ghizdaru-Gara Stăneși-Gara Chiriacu-Toporu, așteaptă ca drumul DJ503 să fie modernizat.
Drumul s-a aflat în atenția tuturor conducerilor Consiliului Județean de până acum, dar, din motive birocratice și uneori chiar politice, proiectul a fost blocat de mai multe ori, după cum afirmă chiar președintele Consiliului Județean Giurgiu, liberalul Dumitru Beianu.
“În 2007-2013 nu au fost îndeplinite condițiile pentru a depune un proiect pentru acest drum, în mandatul 2012-2016 a fost actualizat studiul de fezabilitate și s-a încercat o depunere în asociere cu județele Teleorman și Dămbovița, pentru că drumul duce dincolo de limitele județului Teleorman, în 2016 a fost actualizat, încă o dată studiul de fezabilitate și a fost transferat în mandatul 2016-2020, dar finanțarea s-a oprit în 2018. A fost aprobat ulterior și semnat contract de finanțare în 2022, după inevitabilul parcurs CNSC – Curtea de Apel.”, a declarat președintele CJ Giurgiu care ulterior a anunțat intenția Consiliului Județean de a menține deschis circulației și pe timpul iernii acest tronson de drum, sub rezerva instituirii unor restricții corespunzătoare stadiului lucrărilor.
Acum în sfârșit, cei 37 de km se modernizează, în prezent putându-se circula în condiții bune, pe un drum din balast compactat, urmând ca din primăvară să înceapă asfaltarea.
“De aproximativ un an, de când au început lucrările la acest tronson, am verificat săptămânal stadiul lucrărilor. Vreau să felicit constructorul (societatea DIMAR), pentru calitatea execuției, pentru modul în care s-au mișcat, în prezent fiind realizați 22 de km, între Toporu și Ghizdaru. Fermierii din zonă și toți cetățenii comunei Toporu sunt extraordinar de mulțumiți pentru realizarea acestei investiții, beneficiarul direct fiind comuna Toporu, care va ieși la lumină și va da valoare comunității noastre.” – Constantin Ionescu -primar comuna Toporu.
Miza constructorului, societatea DIMAR, a fost să consolideze infrastructura proiectului, pe cei 22 de km, până la începutul sezonului rece, urmând ca, în funcție de vreme, în primăvară, să înceapă așternerea mixturilor asfaltice.
În același timp se vor executa și lucrările de artă ce presupun subtraversările, podețele, drumurile laterale și racordurile.
Valoarea totală a proiectului este de 70248768,4 lei noi, fără TVA.