Dan Motreanu: Lucrările pentru redeschiderea liniei de tren București-Giurgiu s-au efectuat în proporție de aproape 50%

Badila Antonia

Contractul pentru linia de tren București-Giurgiu a fost semnat in luna decembrie 2020 și vizează un pod peste râul Argeș, dar și lucrări de întreținere și reparații, pentru punerea în siguranță a liniei feroviare.

,,Este un proiect la care țin și pentru care am pledat – în ceea ce priveste necesitatea lui – împreună cu parlamentarii PNL Giurgiu, pe lângă reprezentanții Guvernului României. Contractul a fost semnat în decembrie 2020, când Ministerul Transporturilor era condus de un reprezentant al PNL. Linia de cale ferată București-Giurgiu a fost închisă în 2005, când podul de la Grădiștea s-a prăbușit din cauza viiturilor.

Contractul vizează realizarea noului pod peste râul Argeş, cu o lungime totală de 1.131 metri și o deschidere centrală de 145 de metri. De asemenea, vizează lucrări de întreținere și reparații, pentru punerea în siguranță a liniei feroviare.

Parlamentarii PNL din Giurgiu cer Ministerului Transporturilor informări și rapoarte trimestriale privind desfășurarea lucrărilor și sperăm să fie respectat termenul de august 2023, când trenurile ar trebui să își reia circulația pe linia București-Giurgiu.

În prezent se poate circula cu trenul între București și Giurgiu trecând prin Videle, adică un traseu de 118 kilometri, în loc de 74 de kilometri, cât era ruta directă. Un drum durează între două ore și 40 de minute și patru ore, în funcție de tipul trenulului și de durata de așteptare în Videle. Dorim să avem cât mai repede un traseu direct București-Giurgiu pe linia ferată.

Calea ferată București-Giurgiu a fost inaugurată în 1869, fiind prima de pe teritoriul de atunci al României.”, declară președintele PNL Giurgiu pe pagina sa de Facebook.

Distribuie articolul