Deputatul Florin Alexandru Alexe: A fost adoptată Legea care garantează eliberarea documentelor de muncă în cazul insolvenței angajatorului

Ciprian S.
Deputatul Florin Alexandru Alexe

În urma dezbaterilor din Parlament, a fost adoptată legea prin care vor fi evitate situaţiile în care solicitanţii de documente de muncă nu pot identifica entitatea care a preluat documentele practice de la angajatorul care a falimentat.

În cazul în care angajatorul se află în procedură de insolvență, faliment sau lichidare, administratorul judiciar sau lichidatorul judiciar are obligația să elibereze în termen de 90 de zile lucrătoare documentul care atestă activitatea desfășurată de către solicitant.

De la 1 ianuarie 2023, se propune decontarea costurilor plătite de către cetățean pentru serviciile arhivistice necesare eliberării adeverinței pentru grupă de muncă, sporuri sau venituri brute valorificate de către casele de pensii.

Principalii inițiatori ai proiectului au fost Maria Gabriela Horga și Tudor Polak, parlamentari PNL.

Deputatul liberal Florin Alexandru Alexe a declarat faptul că: ”Vor fi evitate situațiile in care solicitanții de documente de muncă nu pot identifica entitatea care a preluat documentele practice de la angajatorul care a falimentat.”.

Sursă: Facebook Florin-Alexandru Alexe

Distribuie articolul