În ce stadiu se află implementarea digitalizării în municipiul Tulcea"/>

În ce stadiu se află implementarea digitalizării în municipiul Tulcea

Badila Antonia

Deși perioada de pandemie a accelerat procesul de digitalizare în instituțiile publice, există încă primării unde cetățenii trebuie să stea la rând pentru a depune o cerere sau pentru a primi informații. Primarul municipiului Tulcea, Ștefan Ilie a acordat un interviu pentru presa locală în legătură cu implementarea digitalizării.

,,Domnule primar Ștefan Ilie, proiectele care au legătură cu digitalizarea sunt o preocupare permanentă pentru dumneavoastră. Ce lucruri se vor întâmpla la Tulcea din acest punct de vedere? Și mă refer aici la faptul că vă doriți ca în Primăria Tulcea să nu mai existe ghișee…

Cred că asta își dorește orice fel de primar care vrea ca să facă ceva în țara asta, pentru că noi trebuie să ne upgradăm situațiilor existente. Noi nu mai suntem 10 inși care ne ducem la un ghișeu și unde așteptăm o hârtie. Noi suntem mii și zeci de mii de oameni, iar acum avem nevoie de foarte multe lucruri pentru a emite o autorizare. Ori, atâta timp cât s-au inventat și în continuare se dezvoltă într-un ritm extraordinar sistemele digitale, noi trebuie să învățăm cetățenii pentru a folosi partea asta digitală. 

Şi nu este dificilă deprinderea cetățenilor cu aceste sisteme digitale?

În toate categoriile de vârstă sunt mai mulţi sau mai puțini oameni care, la prima discuție, nu vor să audă de sisteme digitale, dar odată învățați, le place extraordinar de mult și, încă din primele zile ale mandatului, am pus o aplicație – Tulcea City Report, unde oamenii pot reclama și pot pune fotografii, avem un departament care ia fiecare petiție și răspunde la ea. Chiar dacă nu sunt rezolvate toate de acolo, că unele sunt probleme care se pot rezolva în timp sau unele care chiar nu se pot rezolva, dar foarte multă transparență a adus această digitalizare prin această aplicație și foarte mulți oameni au reușit să-şi rezolve niște probleme pe care le aveau de foarte mult timp cu autoritatea locală, într-un termen foarte scurt. De asemenea, începând de la 1 ianuarie funcționează Tulcea CityOn  sau Primăria Online, în care fiecare cetățean care deține bunuri în municipiul Tulcea se poate înregistra…

Ce anume poate să obțină un cetățean din județul Tulcea prin intermediul acestor aplicații?

De exemplu, poate cere un certificat fiscal direct online. Şi-l primește! Poate să-și plătească taxele și impozitele online, poate să depună documente, le scanează și le pune direct, fără să mai deplaseze la primărie. Am început de la zero și avem acum 5.145 de utilizatori înscriși persoane fizice, plătitori de taxe și impozite, și 225 de persoane juridice.

Un număr de utilizatori care nu este mic, pentru început…

Nu este mic, 5.145 de persoane fizice sunt reprezentanții a cel puțin, dacă facem o medie, a cel puțin al 3 persoane, că nu se înscrie și copilul sau și soția, sau se scrie soția, nu se mai înscrie soțul. Se înscrie de obicei unul din membrii familiei care îşi înscrie casa, masa, mașina, ce au acolo, terenurile. Şi 5.145, pornind de la zero de la începutul anului, sunt oameni care deja își plătesc sau solicită documente prin Tulcea CityOnsau Primăria Online“, declară primarul municipiului Tulcea, Ștefan Ilie.

Sursa: Radio Constanța. Link Aici

Distribuie articolul