Ioan Popa, primarul Reșiței: „Fă un plan și ține-te de el!”

Paul

Reșița este un oraș în continuă transformare care se adaptează rapid noilor realități socio-economice. Asta datorită primarului Ioan Popa care se ghidează după principii clare, acestea fiind sursa succesului și alți colegi de partid!

Liberalul a preluat un fragment din cele spuse de Ilie Bolojan: ,,Nu este normal ca un oraş să plătească nişte salariaţi ai unei primării, ci este normal ca nişte salariaţi ai unei primării să lucreze pentru un oraş”. Astfel, primarul Reșiței a adăugat următoarele: „Sunt foarte multe bugete de primării care înseamnă 60% – 70% – 80% salarii, restul sunt alocați pentru utilităţi. Și doar dacă mai rămân bani, se folosesc pentru investiții. Mai exact, din datele pe care le deţin, mai mult de o treime dintre primăriile din România nu se autosusţin, ele sunt finanțate din fonduri care vin de la Guvern şi evident aceste fonduri vin din fondurile altor primării, care fac performanţă”

Ioan Popa: „Verdele și oxigenul sunt elemente care constituie esenţa viitorului oraşului Reşiţa.

Edilul precizează faptul că: „Am derulat în premieră pentru România un proiect de Place Branding pentru oraşul Reşiţa, împreună cu Institutul pentru Oraşe Vizionare, iar acest demers ne-a oferit mult mai mult decât o strategie de dezvoltare, ne-a ajutat să definim cine suntem la nivel de comunitate, cine vrem să devenim în viitor, cum vrem să trăim în oraș și ce resurse trebuie să mobilizăm ca să ajungem acolo.

Rezultatul proiectului de Place Branding realizat împreună cu actorii principali din comunitatea reşiţeană a generat ideea de verde şi de oxigen, plecând de la avantajul competitiv ce rezultă din faptul că orașul este înconjurat de păduri, de zone verzi.

Toate acestea vin în contradicţie cu trecutul istoric industrial foarte pronunţat, deoarece Reşiţa produce oţel din 1771, deci neîntrerupt de 250 de ani. De asemenea, se știe că 95% din hidrocentralele din România au turbine realizate la Reşiţa, dar toată această istorie industrială puternică a avut şi efecte negative asupra oraşului, în sensul că albia Bârzavei era plină de vaselină, de uleiuri care curgeau pe râu.”

Primarul Reșiței: „Tramvaiul este cel mai ecologic mijloc de transport urban la nivel mondial”

În continuarea celor menționate anterior, Ioan Popa adaugă următoarele: „Din fericire am reuşit cu proiecte de aproape 100 mil. euro să modernizăm liniile de tramvai, calea de rulare, depoul şi să achiziţionăm 13 garnituri de tramvai care ne vor asigura circulaţia pentru următorii 30 de ani, pentru că durata de viaţă a unui tramvai este extrem de lungă, de 30 de ani, incomparabilă cu durata unui autobuz, sau a unui microbuz.

În plus, avem un protocol semnat cu companiile de taximetrie din oraş să trecem încet, încet spre taxiuri electrice sau hibride. Deja avem montate 7 staţii electrice în oraş şi suntem într-un proiect de a monta alte 12 staţii de încărcare electrică. De asemenea, orice investiţie care se face în oraş va trebui să beneficieze în zona de parcări publice de staţii de încărcare electrică.

În plus, am realizat piste de biciclete şi continuăm să realizăm spre 50 de km de piste de biciclete în următorii ani, 8 poduri pietonale metalice pe cursul râului Bârzava, astfel încât oamenii să poată să se bucure de râul care traversează oraşul.”

De asemenea, primarul Reșiței a subliniat: „Așadar, recomandăm cu tărie şi altor administraţii publice din România să facă acest exerciţu de branding de oraş, astfel încât să îşi găsească o identitate practică, până la urmă asta înseamnă să te identifici cu ceva şi să-ţi identifici o ţintă în viitor de care trebuie să te ţii – ,,Fă un plan şi ţine-te de el”.

Administrația locală condusă de către Ioan Popa este exemplul perfect de modernizare și dezvoltare!

Distribuie articolul