Irinel Ionel Scrioșteanu, secretarul de stat: În 2028 va fi finalizată Autostrada Sibiu – Pitești, prima peste Munții Carpați

Media PNL

Irinel Ionel Scrioșteanu, secretarul de stat în Transporturi, anunță că pe 1 decembrie 2028 va fi finalizată Autostrada Sibiu – Pitești, prima peste Munții Carpați.

„De Ziua Națională a României, sunt acolo unde am simțit că este cel mai simbolic proiect de infrastructură rutieră a României – Autostrada Sibiu – Pitești, care va traversa Munții Carpați. Acest proiect de infrastructură rutieră este, din punctul meu de vedere, cel mai important, fiind prima autostradă peste Munții Carpați care va consolida și pe partea de infrastructură rutieră Marea Unire din 1918”, a scris secretarul de stat pe pagina proprie de Facebook.

El a fost prezent in data de 1 decembrie pe lotul 2 Boița – Cornetu al Autostrăzii Sibiu – Pitești, cel mai complex proiect de infrastructură rutieră realizat vreodată în România, alături de echipele de ingineri și muncitori care lucrează la forajele necesare studiilor geotehnice aferente realizării proiectului tehnic, dar și de directorul Direcției Implementare Proiecte din cadrul CNAIR, Mihai – Felician Cerneștean, ardelean de loc. Le-a mulțumit muncitorilor pentru că, deși a fost zi de sărbătoare, au muncit la proiectarea secțiunii de autostradă simbol pentru patria noastră.

Autostrada Sibiu-Pitești leagă centrul și vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind parte importantă a Coridorului Pan-european de Transport Pan-european nr. IV.

Lucrările prevăzute pentru această autostradă, în valoare totală de 13.575,57 milioane lei fărăTVA, finanțate din fonduri europene nerambursabile, sunt:

  • 122 km
  • 226 poduri, pasaje și/sau viaducte
  • 18 tuneluri, cu lungimi cuprinse între 240 m și 1700 m
  • 1 ecoduct în zona localității Lazaret și 1 ecoduct în zona localității Călinești
  • 5 noduri rutiere

Ionel Scrioșteanu a mai spus că stadiul forajelor geotehnice este aproape de 50%, cele 6 echipe de foraj ale firmei GeoStud aflate în teren executând 4100/8800 m, în condiții dificile de zonă montană. Contractul de proiectare și execuție pentru acest lot a fost semnat în luna februarie a acestui an și prevede 18 luni perioada de proiectare și 50 luni perioada de execuție a lucrărilor.

„Planul investițional aprobat în luna decembrie 2021, trebuie să devină prioritate zero pentru toți politicienii din România, pentru că aplicarea lui până în 2030 ar asigura unirea tuturor provinciilor din România, inclusiv Basarabia, prin infrastructură de transport de mare viteză”, a detaliat secretarul de stat.

Distribuie articolul