Ligia Deca: “vorbim despre creșterea calității, reforme pentru creșterea calității și pentru scăderea analfabetismului funcțional”

Constantinescu Denisa

Ministru educației, Ligia Deca a vorbit despre pachetul legilor educației, care se afla în dezbatere publică, obiectivele principale fiind creșterea calității învățământului și reducerea analfabetismului funcțional.

“Pachetul legilor educației a fost publicat și se află în dezbatere publică. Este vorba despre proiectul legii învățământului preuniversitar și proiectul legii învățământului superior, asumate oficial de Guvern, avem ca obiective principale declarate creșterea calității învățământului și reducerea analfabetismului funcțional” a declarat ministrul educației Ligia Deca în Apelul Matinal de la Radio România Actualități.

” În principiu vorbim despre creșterea calității, reforme pentru creșterea calității și pentru scăderea analfabetismului funcțional, iar aici discutăm despre creșterea calității cadrelor didactice și a modului în care ne uităm la cariera didactică și o susținem mai bine, îi dăm mai mult respect în societate, inclusiv din creșterea nivelului de salarizare, aș zice eu, în mod consistent. Practic, toată grila de salarizare din Educație va pleca de la nivelul salariului mediu pe economie. Orice profesor debutant pleacă cu această promisiune de salarizare decentă. De asemenea, creștem calitatea formării inițiale a profesorilor prin introducerea unui masterat didactic, care are în proporție de 80% practică, practică supravegheată de un mentor, în clase diferite, din medii diferite, în așa fel încât să avem profesori debutați, deja pregătiți pentru ce vor întâlni în clase și pentru provocările pe care le vor avea.
Vom avea o serie întreagă de programe naționale: programul național pentru reducerea abandonului școlar, care înseamnă rechizite, acoperirea costurilor de navetă, masă sănătoasă pentru deja peste un milion de copii, începând cu aplicarea legii. Vorbim și de sprijin concret, cu ore remediale sau de profundare, pentru a acoperi golurile de învățare pe care, din păcate, anii de pandemie le-au lăsat, nu în rândul unor copii. Avem și un program de reducere analfabetismului funcțional, care își propune ca să nu mai ajungem la acea testare PISA, care se aplică la 15 ani, și să vedem că există nivel nesatisfăcător de alfabetizare științifică sau alfabetizare clasică şi atunci, în fiecare an vor exista testări pentru copii pentru a vedea care sunt problemele în învățare şi a adaptat parcursul /…/ și prin intermediul portofoliului educațional” a mai spus ministrul în cadrul emisiunii.

Mai multe detalii aici.

Distribuie articolul