Oradea: peste 70 de milioane lei pentru investiții în infrastructură

Paul

În cadrul ședinței Consiliului Local Oradea a fost aprobat studiul de fezabilitate pentru un proiect de infrastructură: „Pasaj subteran la intersecția dintre bulevardul Decebal și strada Tudor Vladimirescu și Lărgire strada Tudor Vladimirescu la 4 benzi de circulație”. Valoarea totală a investiției este de peste 70 milioane de lei fără TVA, subliniază administrația locală din Oradea.

„În scopul fluidizării și descongestionării traficului din Oradea, s-a propus realizarea a mai multor coridoare de mobilitate. Unul dintre acestea este „Coridor de mobilitate Tudor Vladimirescu-Meșteșugarilor”, care presupune realizarea unui pasaj subteran la intersecția dintre B-dul Decebal și strada Tudor Vladimirescu, lărgirea străzii Tudor Vladimirescu la patru benzi de circulație, un pasaj subteran la intersecția străzilor Oneștilor și Tudor Vladimirescu, asigurarea a patru benzi de circulație pe strada Lăpușului, respectiv un pasaj suprateran pe strada Meșteșugarilor peste drumul de centură (strada Ovid Densusianu) și calea ferată”, transmite primăria municipalității.

„Banda de circulație care va fi din zona centrală, de lângă Primărie, pe strada Tudor Vladimirescu, pe strada Meșteșugarilor va da direct în drumul de legătură dintre Oradea și autostradă și va traversa trei pasaje.  Un pasaj în zona străzii Meșteșugarilor, care va trece peste șoseaua de centură și peste calea ferată, care a fost prins în proiectul drumului expres Oradea-Arad, un pasaj între Tudor Vladimirescu și zona Meșteșugarilor pe sub strada Oneștilor, care a fost aprobat în ședințele anterioare ale Consiliului Local, și pasajul de la intersecția străzilor Decebal cu Tudor Vladimirescu.

De la B-dul Decebal până la centură, toată această stradă va fi transformată în stradă cu patru benzi. Se va construi acest pasaj și se va construi un pasaj pietonal care va fi dotat inclusiv cu lift. Cred că este necesară această investiție”, a precizat primarul Florin Birta.

Pasaj subteran rutier

„Pasajul rutier este orientat în plan perpendicular pe B-dul Decebal, cu următoarele caracteristici:

–                      lungime 11,90 m;

–                      lățime totală 25,00m;

–                      lățime parte carosabilă pasaj 14,00 m

–                      trotuare 2×5,00m;

–                      lumină pasaj inferior 8,60m;

–                      cale inferioară pasaj 2×3.50m;

–                      trotuare de serviciu/refugiu 2×0,80m;

–                      înălțime pasaj (la interior) gabarit minim 5,00m în ax;

–                      rampe de acces în pasaj pe strada Tudor Vladimirescu str. Roșiorilor-pasaj, L=57 m, pasaj- str. W. Shakespeare L=79,00 m;

–                      ziduri de sprijin pe ambele părți ale rampelor 105 m (înainte de pasaj, pasaj și după pasaj);

–                      ziduri de sprijin din beton armat fundate direct 17,00 m înainte de pasaj înspre strada Roșiorilor, respectiv 39,00 m după pasaj, intersecția cu str. W. Shakespeare; Vor fi relocate rețelele de utilități : apă, energie electrică, gaze naturale, comunicații, canalizare menajera și pluvială”, adaugă primăria municipiului Oradea.

Pasaj subteran pietonal

„Se propune realizarea unui pasaj subteran pietonal, pe sub B-dul Decebal și bretelele de acces/ieșire de pe B-dul Decebal cu Tudor Vladimirescu. Pasajul pietonal are orientarea în plan perpendicular pe B-dul Decebal și are următoarele caracteristici:

–                      lungime 36,80 m;

–                      lățime totală 5,50 m;

–                      lățime utilă pasaj 3,00m

–                      înălțime pasaj (la interior) gabarit minim 2,75 m în ax;

–                      rampe de acces în pasaj pe b-dul Decebal, cu scări și lift pentru persoanele cu dizabilități.

–                      2 guri de acces, prevăzute cu trepte din beton și lifturi.

Se va realiza relocarea rețelelor de utilități: apă, energie electrică, gaze naturale, comunicații, canalizare menajeră și pluvială”, comunică primăria Oradea.

Sursa: Primăria Oradea, site oficial

Distribuie articolul