Secretarul de Stat Irinel Scrioșteanu: începe licitația pentru execuția lucrărilor din Prelungirea Ghencea

Constantinescu Denisa

Astăzi a fost transmisă spre validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice ANAP documentația de atribuire privind execuția lucrărilor pentru proiectul de supralargire Prelungire Ghencea între strada Brasov, viitorul terminal al tramvaiului 41 și Pasajul Domnești (tronson de drum preluat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR).

Proiectul prevede:

lărgirea la 4 benzi a străzii Prelungirea Ghencea, între strada Mărăcineni și Pasajul Domnești, precum și conexiunea cu infrastructura existentă (pasajul Domnești)

realizarea pistelor pentru biciclete

amenajarea trotuarelor pe ambele părți ale drumului, cu lățimea de 3 m și piste de biciclete cu lățimea de 1,5 m

modernizarea sistemului de iluminat

realizarea sistemului de canalizare pluvială

amenajarea a 2 stații de autobuz

amenajarea unei zone mediană 2 x 4 m, pentru dezvoltarea ulterioară cu cale dublă de tramvai printr-o investiție viitoare a Primăriei Municipiului București

amenajarea unor intersecții semaforizate:

intersecția dintre Prelungirea Ghencea – Acces Cartierul Latin (km 4+710)

intersecția dintre Prelungirea Ghencea – Accese (km 4+850)

trecerea de pietoni pe Prelungirea Ghencea (km 5+220)

“Traseul sectorului de drum se află pe teritoriul administrativ al Municipiului București (Sectorul 6) și al județului Ilfov (Bragadiru și Clinceni) și este cuprins între strada Mărăcineni și Pasajul Domnești.

Având în vedere creșterea semnificativă a valorilor de trafic din ultimii ani din zona Prelungirii Ghencea, realizarea acestei conexiuni între Pasajul Domnești și Prelungirea Ghencea va facilita dezvoltarea și mărirea capacității de transport, reducerea timpului de călătorie, precum și creșterea gradului de asigurare a serviciului public de transport, prin aducerea liniei de tramvai și implementarea proiectului Tren Metropolitan București-Ilfov.

Cum spuneam și data trecută, pentru că știu că doar lărgirea bulevardului și, în general, investițiile în infrastructura rutieră fără integrarea acestora cu sistemele de transport public, nu vor rezolva definitiv problema traficului, propun Primariei Capitalei să studieze implementarea unui proiect privind realizarea unei benzi unice pentru autobuze pe Prelungirea Ghencea, de tip BRT (Bus Rapid Transit), dupa finalizarea lucrarilor.

Această bandă unică pentru autobuze poate fi implementată pe zona mediană unde este prevăzută linia de tramvai și poate fi funcțională până la momentul în care se va realiza infrastructura necesară circulației tramvaiului. Așa cum am mai spus, integrarea acestor elemente de transport (infrastructură rutieră, mijloace de transport în comun rapid și predictibil) reprezintă cheia descongestionării traficului rutier în zona marilor orașe.

Acest proiect se realizează la solicitarea și în colaborare cu Consiliul Județean Ilfov – prin domnul președinte Hubert Thuma, cu Primăria orașului Bragadiru – prin domnul primar Gabriel Lupulescu, cu Primăria comunei Clinceni – prin domnul primar Adrian Budeanu și cu Primăria comunei Domnești – prin domnul primar Ghiță Adrian.

Sursa de finanțare este din fonduri externe nerambursabile” a declarat secretarul de stat al Ministerului Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu pe pagina sa de Facebook.

Sursă foto: Facebook Irinel Ionel Scriosteanu
Distribuie articolul