Irinel Ionel Scrioșteanu, Secretar de Stat la ministerul Transporturilor, a anunțat că fost publicată în SEAP (Serviciul Electronic de Achiziții Publice) documentația de atribuire pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construirii unui nou pod peste Dunăre între Giurgiu (România) și Ruse (Bulgaria).
Printre principalele caracteristici solicitate proiectantului regăsim:
- soluție de conectivitate la nivel de autostradă;
- posibila soluție de conectivitate la nivel de cale ferată, analizând realizarea conexiunii feroviare cu stația CF Giurgiu Nord și implicit cu CF102 București – Giurgiu Nord și CF103 Videle – Giurgiu (parte componentă a Coridorului European de marfă nr. 7).
Liberalul Irinel Ionel Scrioșteanu a precizat că cest pod peste Dunăre (Giurgiu – Ruse II) reprezintă un element important în construcția noului coridor european de transport 𝗧𝗘𝗡-𝗧 𝗠𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗕𝗮𝗹𝘁𝗶𝗰𝗮 – 𝗠𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗡𝗲𝗮𝗴𝗿𝗮 – 𝗠𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗘𝗴𝗲𝗲, care va ocoli Carpații prin nord – est pe teritoriul României și Ucrainei și va asigura conectivitatea între Grecia – Bulgaria – România (via acest nou pod Giurgiu – Ruse) – Ucraina (via Cernăuți, Lvov) – Polonia, cu legături către Portul Constanța și Iași – Chișinău – Odessa.
”Scopul construirii acestui nou pod peste Dunăre constă în creșterea eficienței tehnico-economice a rețelei de transport dintre România și Europa de Est, dar și restul țărilor menționate mai sus, îmbunătățind și conectivitatea atât la nivel regional, cât și la nivel european.
Componenta feroviară ar putea fi utilizată și pentru o posibilă cale ferată de mare viteză între Grecia, Bulgaria și România.
Termenul de finalizare a Studiului de Fezabilitate aferent acestui proiect este de 24 luni, iar valoarea maximă estimată este de 71,9 milioane lei, fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin cadrul Mecanismul pentru Interconectarea Europei CEF2.”, a comunicat Irinel Ionel Scrioșteanu, Secretar de Stat la ministerul Transporturilor.