Secretarul de Stat Irinel Ionel Scrioșteanu a semnat contractul pentru construirea primului pod nou peste Prut

Ciprian S.
Secretarul de Stat Irinel Ionel Scrioșteanu a semnat contractul pentru construirea primului pod nou peste Prut

Irinel Ionel Scrioșteanu, Secretar de Stat la ministerul Transporturilor, a semnat contractul pentru construirea primului pod nou peste Prut.

”Sunt prezent la granița dintre România și Republica Moldova, la Ungheni, unde astăzi am semnat 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗮𝗰𝘁 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗶𝗿𝗲𝗮 𝗽𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗽𝗼𝗱 𝗻𝗼𝘂 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗣𝗿𝘂𝘁 𝗹𝗮 𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶, fiind astfel un moment istoric, întrucât ultimul pod rutier comun a fost construit în urmă cu peste 60 ani.

Le-am spus celor prezenți că este un 𝗺𝗼𝗺𝗲𝗻𝘁 𝗶𝘀𝘁𝗼𝗿𝗶𝗰 pentru că strămoșii noștri văd acum fantomele celor 27 de poduri peste Prut, care au existat între frații de pe ambele maluri, până în 1940. Este de datoria noastră să le reconstruim, iar ținta noastră comună este ca 𝗽𝗮𝗻𝗮 𝗶𝗻 𝟮𝟬𝟯𝟬, 𝗳𝗶𝗲𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗱𝗶𝗻 𝗰𝗲𝗹𝗲 𝟭𝟭 𝗿𝗮𝗶𝗼𝗮𝗻𝗲 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗮𝘂 𝗴𝗿𝗮𝗻𝗶𝘁𝗮 𝗹𝗮 𝗣𝗿𝘂𝘁, 𝘀𝗮 𝗮𝗶𝗯𝗮 𝗰𝗲𝗹 𝗽𝘂𝘁𝗶𝗻 𝘂𝗻 𝗽𝗼𝗱 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿. Și așa cum spuneam și zilele trecute, tot 𝗽𝗮𝗻𝗮 𝗶𝗻 𝟮𝟬𝟯𝟬 𝗼 𝘀𝗮 𝗰𝗶𝗿𝗰𝘂𝗹𝗮𝗺 𝗹𝗮 𝗻𝗶𝘃𝗲𝗹 𝗱𝗲 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗱𝗲 𝗹𝗮 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶 𝗹𝗮 𝗖𝗵𝗶𝘀𝗶𝗻𝗮𝘂, 𝗶𝗻𝗰𝗹𝘂𝘀𝗶𝘃 𝗽𝗲 𝗮𝗰𝗲𝘀𝘁 𝗽𝗼𝗱, care va fi finalizat în 2026.

𝗟𝗮 𝘀𝗲𝗺𝗻𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗮𝗰𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶, 𝗮𝘂 𝗳𝗼𝘀𝘁 𝗽𝗿𝗲𝘇𝗲𝗻𝘁𝗶 𝗱𝗼𝗺𝗻𝗶𝗶 𝗜𝗴𝗼𝗿 𝗚𝗿𝗼𝘀𝘂 – 𝗽𝗿𝗲𝘀𝗲𝗱𝗶𝗻𝘁𝗲𝗹𝗲 𝗣𝗮𝗿𝗹𝗮𝗺𝗲𝗻𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗥𝗲𝗽𝘂𝗯𝗹𝗶𝗰𝗶𝗶 𝗠𝗼𝗹𝗱𝗼𝘃𝗮, 𝗡𝗶𝗰𝗼𝗹𝗮𝗶 𝗠𝗶𝗻𝗱𝗿𝗮 – 𝘀𝗲𝗰𝗿𝗲𝘁𝗮𝗿 𝗱𝗲 𝘀𝘁𝗮𝘁 𝗹𝗮 𝗠𝗶𝗻𝗶𝘀𝘁𝗲𝗿𝘂𝗹 𝗜𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗶𝗶 𝘀𝗶 𝗗𝗲𝘇𝘃𝗼𝗹𝘁𝗮̆𝗿𝗶𝗶 𝗥𝗲𝗴𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹𝗲 𝗮𝗹 𝗥𝗲𝗽𝘂𝗯𝗹𝗶𝗰𝗶𝗶 𝗠𝗼𝗹𝗱𝗼𝘃𝗮, 𝗿𝗲𝗽𝗿𝗲𝘇𝗲𝗻𝘁𝗮𝗻𝘁𝗶 𝗱𝗶𝗽𝗹𝗼𝗺𝗮𝘁𝗶𝗰𝗶 𝘀𝗶 𝗮𝗶 𝗮𝘂𝘁𝗼𝗿𝗶𝘁𝗮𝘁𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗽𝘂𝗯𝗹𝗶𝗰𝗲 𝗹𝗼𝗰𝗮𝗹𝗲 𝗱𝗲 𝗽𝗲 𝗮𝗺𝗯𝗲𝗹𝗲 𝗺𝗮𝗹𝘂𝗿𝗶 𝗮𝗹𝗲 𝗣𝗿𝘂𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶.”, a transmis liberalul Irinel Ionel Scrioșteanu.

Contractul prevede execuția a:

  • 261,20 m lungime pod nou peste Prut (câte un pod pentru fiecare sens de circulație),
  • 2 benzi pe sens + trotuare,
  • 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II),
  • 8 m lățime parte carosabilă,
  • 1 km lungime traseu,
  • 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură,
  • punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor.

Podul peste Prut de la Ungheni face parte din proiectul Autostrăzii A8 și va avea și punct de trecere a frontierei, care va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Durata contractului va fi de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, în valoare de peste 151,68 milioane lei, fără TVA, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei CEF.

Sursă: Facebook Irinel Ionel Scrioșteanu

Distribuie articolul