Secretarul de Stat Irinel Ionel Scrioșteanu: Se poate semna contractul pentru cea mai mare achiziție de trenuri electrice a României

Eduard Turcu

Se poate semna contractul pentru cea mai mare achiziție de trenuri electrice a României, conform anunțului făcut de Irinel Ionel Scrioșteanu, Secretar de Stat la ministerul Transporturilor.

„Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a respins contestația formulată de Alstom și astfel, în cel mai scurt timp, Autoritatea pentru Reformă Feroviară ARF poate semna contractul pentru cea mai mare achiziție de 62 rame electrice regionale (RE-R) pentru trenurile metropolitane, cu societatea câștigătoare POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA) – PESA”, a spus liberalul.

Secretarul de Stat a afirmat că noile trenuri electrice sunt de scurt parcurs și vor fi coloana vertebrală a trenurilor metropolitane care vor deservi zonele marilor orașe cu densitate mare de trafic, pentru transportul feroviar de călători. Caracteristicile tehnice aferente acestor noi trenuri sunt:

  • viteză de deplasare până la 160km/h
  • acces și locuri pentru persoane cu dizabilități
  • acces și spații pentru biciclete

Achiziția este împărțită în 3 loturi, după cum urmează:

  1. 20 trenuri electrice pentru rutele:
  • București Nord – Ploiești Sud – Adjud
  • Iași – Pașcani – Suceava
  • Bacău – Pașcani

2. 23 trenuri electrice pentru rutele:

  • Brașov – Gheorgheni
  • Arad – Timișoara – Caransebeș
  • Huedin – Cluj – Bistrița

3.  19 trenuri electrice pentru rutele:

  • București Nord – Ploiești Vest – Brașov
  • București Nord – Roșiori
  • București Nord – București Obor/Fundulea
  • Constanța – Fetești

Contractul prevede achiziția și a serviciilor de mentenanță și reparații pe o durată de 15 ani

„Valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3.237.711.753 și 4.150.288.451 lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027”, a precizat Irinel Ionel Scrioșteanu.

Liberalul a mai subliniat că pe lângă achiziția propriu-zisă a ramelor electrice, contractul prevede achiziția și a serviciilor de mentenanță și reparații pe o durată de 15 ani, cu posibilitatea de prelungire a acestei perioade până la 30 ani, prin încheierea unui act adițional.

„Mai mult, potrivit art. 22 din H.G. nr. 1453 din 8 decembrie 2022 pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada decembrie 2022 – decembrie 2032 în transportul feroviar public de călători, ramele achiziționate vor fi puse la dispoziția operatorilor de transport feroviar de călători, în conformitate cu prevederile Metodologiei de alocare a materialului rulant nou achiziţionat, iar la expirarea CSP 2022-2032, trenurile vor trece în operarea următorului câștigător al contractului. Felicit Autoritatea pentru Reformă Feroviară ARF pentru această reușită”, a transmis Irinel Ionel Scrioșteanu, Secretar de Stat la ministerul Transporturilor.

sursă: Irinel Ionel Scrioșteanu, Facebook

Distribuie articolul