Viceprimarul Dan Ștefan Tarcea: Cluj-Napoca se află pe primul loc în clasamentul orașelor din România privind guvernarea electronică

Ciprian S.
Viceprimarul Dan Ștefan Tarcea: Cluj-Napoca se află pe primul loc în clasamentul orașelor din România privind guvernarea electronică

Dan Ștefan Tarcea, viceprimarul Municipiului Cluj-Napoca, a anunțat că Cluj-Napoca se află pe primul loc în clasamentul orașelor din România privind guvernarea electronică.

Centrul de Strategie, Leadership și Dezvoltare Inteligentă (CSLDI) – parte a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, Universitatea Babeș-Bolyai – a dezvoltat un instrument pentru evaluarea serviciilor digitale oferite de primăriile orașelor din România.

Prima ediție a fost implementată în urmă cu trei ani, iar cea de-a doua anul acesta pentru a putea analiza evoluția ofertei serviciilor online având în vedere necesitatea acestora resimțită în perioada pandemiei.

Indexul utilizat de CSLDI are 47 indicatori împărțiți în 5 categorii, fiecare cu o anumită pondere în nota finală:

  • Ergonomie (15%)
  • Conținut (25%)
  • Servicii online (25%)
  • Participarea și implicarea cetățenilor (20%)
  • Securitatea și protecția datelor personale (15%)

Primele cifre din acest an arată o evoluție pozitivă între cele două ediții. Cluj-Napoca se află pe primul loc în clasamentul orașelor din România, având un scor final de 95 desfășurat astfel: servicii online – 100, securitatea și protecția datelor personale – 100, participarea și implicarea cetățenilor -100, ergonomie – 92, conținut – 86.

”Primăria Cluj-Napoca continuă implementarea proiectelor și politicilor publice privind digitalizarea serviciilor publice pentru a veni în ajutorul cetățenilor. În ultimul timp au fost introduse următoarele: tichetul albastru – serviciu de comunicarea directă, online, între cetățeni și funcționarii publici ai primăriei; digitalizarea sistemului de administrare a piețelor agroalimentare care aparțin de primărie; chatbot cu întrebări și răspunsuri; peste 300 operațiuni administrative care pot fi efectuate online și care nu mai necesită interacțiunea directă a cetățeanului cu funcționarul public, acestea incluzând modalități de plată a taxelor și impozitelor locale, modalități de plată a amenzilor, depunerea a diverse tipuri de cereri online, eliberarea de documente online etc…”, a precizat Dan Ștefan Tarcea, viceprimarul Municipiului Cluj-Napoca.

Sursă: Facebook Dan Ștefan Tarcea

Distribuie articolul