Președintele PNL Giurgiu Dan Motreanu: Lucrările pentru redeschiderea liniei de tren București-Giurgiu s-au efectuat în proporție de 64%

Badila Antonia

Președintele PNL Giurgiu, Dan Motreanu, transmite că proiectul pentru reabilitarea liniei de cale ferată București-Giurgiu a fost semnat în decembrie 2020, când Ministerul Transporturilor era condus de un reprezentant al PNL, iar acesta vizează realizarea noului pod peste râul Argeş, cu o lungime totală de 1.131 metri și o deschidere centrală de 145 de metri.

,,Este un proiect important pentru cetățenii din Giurgiu și pentru care am obținut susținerea Guvernului României, în urma demersurilor pe care le-am întreprins. Contractul a fost semnat în decembrie 2020, când Ministerul Transporturilor era condus de un reprezentant al PNL.

Contractul vizează realizarea noului pod peste râul Argeş, cu o lungime totală de 1.131 metri și o deschidere centrală de 145 de metri. De asemenea, vizează lucrări de întreținere și reparații, pentru punerea în siguranță a liniei feroviare.

Linia de cale ferată București-Giurgiu a fost închisă în 2005, când podul de la Grădiștea s-a prăbușit din cauza viiturilor. Din păcate, guvernele care s-au succedat au pierdut 15 ani fără a acționa. Lucrurile nu s-au rezolvat nici măcar atunci când PSD Giurgiu a ajuns să aibă un reprezentant la Ministerul Transporturilor. Un reprezentant care s-a lăudat cu planuri pe hârtie în fața giurgiuvenilor.

În prezent se poate circula cu trenul între București și Giurgiu trecând prin Videle, adică un traseu de 118 kilometri, în loc de 74 de kilometri, cât era ruta directă. Un drum durează între două ore și 40 de minute și patru ore, în funcție de tipul trenulului și de durata de așteptare în Videle. Dorim să avem cât mai repede un traseu direct București-Giurgiu pe linia ferată.

Calea ferată București-Giurgiu a fost inaugurată în 1869, fiind prima de pe teritoriul de atunci al României.”, declară europarlamentraul liberal și președintele PNL Giurgiu, pe pagina sa de Facebook.

Distribuie articolul