Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor a efectuat o vizită de lucru pe șantierul Lotului 3 Pietroasele – Buzău al Autostrăzii Moldova A7 (Ploiești – Buzău), cel de al 13-lea lot și ultimul din A7, pe care antreprenorul a început execuția lucrărilor luna trecută.
Stadiul acestui nou șantier este următorul:
- astăzi erau mobilizați peste 150 muncitori și 65 utilaje
- a început realizarea organizării de șantier
- se află în curs cercetarea arheologică pe 3 situri, activitate care este în grafic și care nu va afecta termenul de realizare a lucrărilor
- a început amplasarea primei stații de producere a betonului
- este în curs de realizare decopertarea stratului vegetal, acțiune realizată pe 80% din suprafața traseului
- a început îmbunătățirea terenului de fundare cu liant hidraulic, acțiune realizată la 40% din suprafața decopertată
- a fost adusă în șantier prima foreză pentru realizarea piloților necesari podurilor și pasajelor, iar aceasta a și început forajele, fiind deja forați, armați și turnați primii 5 piloți
- săptămâna viitoare sosește în șantier încă o foreză, care va începe forajele la cel mai lung pasaj de pe acest lot de cca 1200 metri peste DN2B și calea ferată:
- la sfârșitul lunii mai va ajunge și cea de-a treia foreză
- a început demontarea stației de asfalt folosită la fosta lucrare (3B5 Nusfălau – Suplacu de Barcău a A3), urmând a fi adusă pe acest șantier
- constructorul va realiza cu prioritate conexiunea lotului 1 din A7 Buzău – Focșani cu DN2B, prin bretele de intrare/ieșire
Pe acest lot, sunt prevăzute următoarele lucrări principale:
- 13,9 km lungime traseu
- 2 noduri rutiere
- 8 poduri și pasaje, dintre care un pasaj de complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1260 metri
- 1 parcare (stânga/dreapta) tip S3
- 1 Centru de Întreținere și Coordonare
- perdele forestiere (35.6247 ha)
- 12 spații de încărcare a autoturismelor electrice
Liberalul a precizat că mobilizarea antreprenorului este bună, acest proiect fiind cel de-al doilea pe care îl realizează acest constructor, după Secțiunea 3B5 Nuşfălau – Suplacu de Barcău a Autostrăzii A3, tronsonul Gilău – Borș, pe care a finalizat-o în termenul prevăzut (septembrie 2023).
„Valoarea contractului este de 1,09 miliarde lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență PNRR, fiind cel mai mare proiect de infrastructură finanțat din acest program. La începutul anului acesta, anunțam câteva premiere pentru infrastructura rutieră a României, printre care și faptul că vom avea toate cele 13 loturi ale Autostrăzii Moldova #A7 în execuție.
Autostrada Moldovei A7 este prima autostradă a României aflată integral în execuție între Ploiești și Pașcani, pe toți cei 320 km, 13 din 13 loturi, iar la final, va lega Moldova de Muntenia și prin infrastructură rutieră. Este, de asemenea, prevăzută în Programul Investițional 2021-2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România, elaborat și aprobat de guvernul liberal în perioada 2020-2021”, a transmis Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor.
sursă: Irinel Ionel Scrioșteanu, Facebook