Irinel Ionel Scrioșteanu, Secretar de Stat la ministerul Transporturilor, a anunțat că a fost emis ordinul de începere a etapei de proiectare pentru ultimele două tronsoane ale Autostrăzii Sibiu – Făgăraș A13, respectiv Tronsonul 1 Boita (Autostrada Sibiu-Pitești) – Avrig-Marsa (DJ105G) și Tronsonul 2 Avrig-Marsa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), începând cu data de 26 februarie.
Principalele caracteristici prevăzute pentru Tronsonul 1 sunt:
- 14,25 km lungime
- 6 viaducte, cel mai lung având o lungime de 911 metri
- 17 poduri
Iar pentru Tronsonul 2:
- 19,9 km lungime
- 21 poduri
- 4 viaducte
Pentru Tronsonul 3 Arpașu de Jos (Tronsonul 3 Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Susu (DJ 105B), ordinul de începere a etapei de proiectare a fost emis în data de 16 octombrie 2023, iar pentru Tronsonul 4 Sâmbăta de Sus (DJ105B) – Municipiul Făgăraș/Drum de legătură cu DN1, în data de 15 ianuariew 2024.
Liberalul a precizat că durata etapei de proiectare este de 12 luni, iar ulterior se va intra în etapa de execuție lucrări, a cărei durată este de 36 luni. Va fi construită integral de același constructor turc.
„Sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin cadrul Programului Transport. Autostrada Sibiu-Făgăraș va face legătura între Sibiu și Bacău, traseul pornind din dreptul localității Boița și terminându-se în apropierea Municipiului Făgăraș. Sectorul de Autostradă Sibiu-Făgăraș face parte din proiectul major de conectivitate a infrastructurii rutiere la rețeaua de transport europeană TEN-T, și anume intericoridorul Moldova – Transilvania și a fost prevăzută în „Programul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii detransport pentru perioada 2021-2030”, elaborat și aprobat de guvernul liberal în perioada 2020-2021”, a declarat Irinel Ionel Scrioșteanu, Secretar de Stat la ministerul Transporturilor.
sursă: Irinel Ionel Scrioșteanu, Facebook